עשור ל"מוצר השנה" - תו האיכות והחדשנות הישראלי

גיא רוזנברג | 12 למאי 2015

logo
מאת שוש להב.

הצרכנים בחרו בזוכים בפרסי מוצר השנה לשנת 2015. גם בשנת העשור חולקו פרסים למוצרים ולשירותים המשווקים בארץ, החל ממוצרי מזון, דרך מוצרי טיפוח, עבור למוצרים לבית וכלה באפליקציות, שירותים ומוצרי חשמל. איכות וחדשנות, זה שם המשחק!


בחודש מרץ 2015 התקיימו שני אירועי בחירות משפיעים: הבחירות הכלליות לכנסת ובחירת "מוצר השנה". לא מכבר, בחודש מאי, התקיימו שני אירועים המשכיים מרתקים, הקשורים בבחירות אלה: הרכבת הממשלה עם 61 חברים וכנס מוצר השנה לעיתונאים ובלוגרים, להיכרות מעמיקה עם המוצרים והשירותים החדשניים, האיכותיים והאהודים, שזכו בפרסי "מוצר השנה" - 60 במספר. כמעט יכלו להרכיב ממשלה חלופית משלהם..


פרסי מוצר השנה מוענקים ב-30 מדינות ברחבי העולם, וכך גם בישראל נבחרו  המוצרים והשירותים ע"י הקהל המקומי, במחקר הצרכנים המקיף מסוגו בישראל, שערך מכון המחקר קנטאר מדיה באמצעות TNS MySeker(עם יותר מ-2,000 צרכנים משתתפים!), באופן זהה לזה הנערך בכל העולם.


בשנת 2015, השנה העשירית לקיומם של פרסי 'מוצר השנה' בישראל, נשבר שיא הזכיות בתחרות בארץ כשחולקו 60 פרסים למוצרים ולשירותים החדשניים המשווקים בארץ, החל ממוצרי מזון, דרך מוצרי טיפוח, עבור למוצרים לבית וכלה באפליקציות, שירותים ומוצרי חשמל.


במקביל למוצרים הזוכים, הוכרזו החברות שזכו השנה בתואר "החברה החדשנית של השנה". בתואר חלקו יוניליוור, שטראוס והחברה המרכזית, שהוכתרו בתואר המיוחל לאחר שכל אחת מהחברות גרפה חמישה פרסי מוצר השנה בקטגוריות השונות.


השנה הוענק גם לוגו מוצר השנה מזהב, לזוכה בקטגוריית הקוסמטיקה היוקרתית: הסרום החכם של קליניק.


"פרסי מוצר השנה מהווים כיום את הפרס היוקרתי והנחשב ביותר בעולם בתחום החדשנות של מוצרים ושירותים, בייחוד משום שמי שבוחר את הזוכים הם הצרכנים", אומרתאתי עמיעד, מנכ"לית פרסי מוצר השנה בישראל, "מניתוח המוצרים והשירותים שהוגשו השנה לפרסי מוצר השנה ניתן לזהות מספר מגמות מעניינות הקשורות בחדשנות: נמשכת המגמה משנה שעברה שהוגשו וזכו השנה יותר מוצרי מזון, שהחדשנות שלהם היא מעולמות הבריאות, כמו מוצרים עם פחות נתרן, ללא סוכר, מופחתי כולסטרול וכדומה,  הנותנים מענה לטרנד הבריאותי.


עוד אנו רואים המשך גידול משמעותי בזכיות בקטגוריות מתחום השירותים: שירותים פיננסיים, אפליקציות לסלולר ולטאבלטים, שירותי בריאות וכד', דבר המעיד על חדשנות ויצירתיות שמפגינות חברות שירותים בישראל. בנוסף, אנו רואים גידול משמעותי במועמדויות ובזכיות של מוצרים, שלא רק מביאים חדשנות, אלא גם מבטיחות יעילות ואיכות ללא פרמיית מחיר משמעותית".


מטרת הפרסים היא אחת, לעודד חדשנות ע"י הענקת פרסים למשווקים, שהשיקו באותה שנה מוצרים ושירותים, שלא רק שהציגו חדשנות פורצת דרך, אלא גם קיבלו ציוני איכות גבוהים על ידי הצרכנים.


כיצד נבחרים המוצרים?




  1. בכל שנה,בכל מדינה (מעל 30 מדינות שונות), משווקים מגישים כמועמדים את המוצרים ואת השירותים החדשניים ביותר, שהשיקו במדינה באותה שנה.

  2. צוות מומחים עצמאי,המוקם בכל מדינה ומורכב ממומחים לשיווק ולחדשנות,קמעונאים בכירים,עיתונאים ואנשי אקדמיה, מדרג את המוצרים ואת השירותים המועמדים ומחליט מי מביניהם הוא חדשני מספיק, כדי לעבור לשלב הבא. בישראל,עמד השנה בראש צוות המומחים, פרופ'יעקב הורניק, מחבר ספרי השיווק והפרסום הנודע, המשמש גם כדקאן בית ספר לניהול, לצד צוות של בכירים נוספים, אשר דירגו את כל השירותים והמוצרים שהוגשו.

  3. המוצרים והשירותים,שצוות המומחים החליט שהם חדשניים, עברו למחקר הצרכנים. בשלב זה,עורך מכון המחקר הבינלאומי קנטאר מדיה את מחקר הצרכנים הגדול מסוגו שנערך במדינה (בישראל נערך המחקר בשנת 2015 בקרב יותר מ-2,000 צרכנים). הצרכנים מחווים דעתם לגבי המוצרים והשירותים המועמדים ומדרגים אותם על פי האטרקטיביות שלהם ועל פי שביעות הרצון שלהם מהשימוש בהם בפועל. בכל קטגוריה,המוצר או השירות שציון האטרקטיביות ושביעות הרצון שלו הוא הגבוה ביותר - מוכתר ל'מוצר השנה'.

  4. בכל תחילת שנה,בכל העולם - ניו יורק, לונדון,מוסקבה, פריז, מילאנו,ריו דה ז'ניירו, קואלה לומפור ותל אביב - עולים על הבמה המנהלים שהמוצרים והשירותים שלהם נבחרו כ'מוצרי השנה' על ידי הצרכנים,ומצטרפים לנבחרת בינלאומית של חדשנות ושל איכות.


כפי שהקדמתי בפתיח, במפגש של אנשי התקשורת שהתקיים לאחרונה, חולקו המשתתפים לקבוצות בקטגוריות הצרכנות השונות (יופי וטיפוח, הורות, אוכל ושתייה, מוצרי חשמל ושירותים). כיון שאני בחרתי בקטגוריית האוכל והשתיה, אפרט רק את המוצרים הזוכים בתחום זה.


* המוצרים הזוכים בקטגוריית אוכל ושתיה:


שוקולד: קליק לייבל - פינוקי שוקולד איכותיים למבוגרים, בטעמים מפנקים במיוחד: פקאן מאובק, מקורמלוז קפה, שקד לבנבן וביטר קראנץ'.


ירקות קפואים מוכנים להכנה: סדרת אורז עם תוספות של סנפרוסט - סדרת אורז קפוא מהיר הכנה (10 דקות בישול) עם התוספות בפנים: אורז עם אפונה וגזר, ואורז עם עדשים.


סלטים מצוננים: סלטי הקטניות "טעמי השוק" של אחלה - סלטים מקטניות ומדגנים מיוחדים, המובילים את מגמת ה-Superfood. מצוינים כסלט קטן או כתוספת לארוחה.


מסטיקים: מסטיק MUST 45 דקות - מסטיק מנטה מרענן במיוחד עם נוסחה ייחודית, המספקת תחושת רעננות לאורך זמן למשך 45 דקות של לעיסה.


ממרחים מתוקים: ממרחי לוטוס בטעמים רגיל וקראנץ' - עם הטעם המוכר של עוגיות לוטוס גם בממרחים, הניתנים לשימוש בכריכים, קינוחים וגם מאפים.


לחם: לחמים אורגניים של שופרסל GREEN - סדרת לחמים של שיפון, קמח מלא עם גרעינים, שאור קל ואפילו חלה, כולם מדגנים אורגניים.


דגני בוקר: קורנפלקס מלא של תלמה - דגני בוקר המכילים 70% קמח תירס מלא, עם ערכים תזונתיים וחצי כפית סוכר בלבד במנה, במראה ובטעם שילדים וגדולים אוהבים לאכול.


שמן זית: שמן זית יד מרדכי בבקבוק מעוצב - שמן זית בבקבוק פלסטיק קשיח ובלתי שביר, בעיצוב אופנתי ובעל פיית מזיגה ייחודית ונוחה לשימוש, המציע חוויית עיצוב מחודשת במטבח.


סוכריות: סוכריות סקיטלס באריזת "עם כיבודים" - סוכריות Skittles בטעמי פירות, רכות מבפנים וקראנצ'יות מבחוץ, באריזה מוגדלת, המאפשרת סגירה חוזרת ושיתוף עם החבר'ה.


חטיפים מלוחים: שבורים של בייגל בייגל - הדור הבא של הבייגלה, שברי בייגלה מפוצצים בטעם. שילוב של שברי בייגלה בטעמים חזקים של ברביקיו ובצל.


חטיפי דגנים: סדרת חטיפי גו פיט - חטיפי דגנים משביעים עם 50% דגנים מלאים, על בסיס שיבולת שועל, המוצעים בצורת לבבות ובגודל נוח לנגיסה.


עזרי בישול ואפייה: שניצל ולתנור של קנור - לא צריך לטגן, טובלים חזה עוף בביצה ובתערובת פירורי הלחם של קנור, מכניסים לתנור, והשניצל יוצא עסיסי ופריך.


פסטה: פסטה DITALINI RIGATI של Barilla - פתיתי פסטה מיוחדים למרק, שנשארים קטנים גם אחרי הבישול, והופכים כל מרק למנה טעימה, משביעה ומחממת.


מוצרי חלב:


גבינות שמנת: נפוליאון 16% שומן של תנובה - גבינה, שבזכות פיתוח טכנולוגי ייחודי נשאר לה הטעם והמרקם השמנתי והמפנק, אבל עם רק 16% שומן.


יוגורט עזים: יוגורט עזים 600 גרם של מחלבות גד - יוגורט בלקני אותנטי וטעים, 5% שומן, באריזה גדולה במיוחד ובמרקם סמיך, עשיר וקרמי.


משקאות יוגורט: דנונה אקסטרה פרי משפחתי - כל המשפחה יכולה ליהנות ממשקה יוגורט מזין ומרענן, עם הערכים הבריאותיים של יוגורט ובתוספת 20% פרי.


מעדני חלב: מעדני מוו של טרה - מוצרי הסדרה עברו הפחתה של כ-20-28% מתוספת הסוכר, הם ללא חומרים משמרים ויש להם ערכי סידן גבוהים.


גבינות צהובות: עמק תנובה 9% עם זיתים - פרוסות עמק לייט, מופחתות שומן 9% בתוספת זיתים מובחרים, לשימוש בכריכים ובטוסטים.


יוגורט פרי: מולר Simply Fruit 0% ו-1.5% שומן - סדרת Simply Fruit עם 0% שומן ללא ממתיקים מלאכותיים ורק 59 קלוריות לגביע. ועם 1.5% שומן עם חתיכות פרי מהטבע.


גבינות מלוחות: גבינות משק צוריאל במליחות מופחתת - סדרת גבינות מלוחות מעודנות, מופחתות מלח, למי שרוצה להפחית את צריכת הנתרן שלו מבלי לוותר על הטעם.


שתיה:


קפה: קפהBALANCE  עלית - שותים כוס קפה BALANCE, המכיל סיבים תזונתיים וחלבונים, ומרגישים שבעים לאורך זמן.


סיידר תפוחים אלכוהולי: STRONGBOW  -  סיידר אלכוהולי מביית הייניקן, המיוצר מרכז תפוחים טבעי, ומהווה אלטרנטיבה אלכוהולית טעימה וייחודית.


תחליפי חלב: סדרת אלפרו משקאות מהצומח בטעמים - משקאות מהצומח, ללא כולסטרול ולקטוז, מופחתי שומן, ובטעמים מרעננים ומרווים של שקדים, אגוזי לוז וקוקוס.


מים מינרליים: נביעות 1 ליטר - מים מינרלים בכמות המתאימה לנשיאה בתיק נשי, ועם מדיד כוסות על הבקבוק למעקב אחרי קצב השתייה היומי.


משקאות קלים: שוופס WATER 0 קלוריות בטעמים - המשקה הלא מוגז היחיד עם 0 קלוריות ובטעמי פירות מפנקים, ללא צבעי מאכל וחומרים משמרים.


בירות פרימיום: GUINNESS DRAUGHT - בירה גינס בפחית המכילה קפסולת חנקן, שבעת פתיחתה יוצרת במזיגה לכוס מרקם קרמי וראש קצף לחוויית שתייה "כמו מחבית".


"מוצר השנה" - איכות וחדשנות, זה שם המשחק!


 (צילום: יהודה וינגרטן)