קולנוע קוריאני בסינמטק ת"א
05 לנובמבר 2015
05 לנובמבר 2015
תעשיית הקולנוע הקוריאנית ממשיכה לשמור על מעמדה כאחת מהתעשיות החדשניות והמגוונות בעולם הקולנוע. עם יבול של למעלה מ-100 סרטים בשנה, ממשיכים הסרטים הקוריאנים להוביל את רשימת שוברי הקופות במדינתם, דבר שהוא יוצא דופן בקנה מידה עולמי.
תעשיית הקולנוע הקוריאני נפתחת לעולם. סרטים קוריאנים החלו להיות מצולמים מחוץ לקוריאה ולאחרונה, החלו חברות אמריקאיות לצלם סרטים בקוריאה (כדוגמת "הנוקמים - עידן אולטרון"). כמו כן, נחתם הסכם לשיתוף פעולה עם תעשיית הקולנוע הסינית ואף התגברו שיתופי הפעולה עם אנשי הקולנוע מצפון קוריאה.
לתוכנית השנה נבחרו ארבעה סרטים ממיטב היצירה הקוריאנית: סרט הפעולה התקופתי "זרמים גועשים" (האדמירל) - שהפך לסרט הקופתי ביותר בתולדות קוריאה; "שיר הלל לאבי"- אפוס היסטורי על קוריאה משנות החמישים ועד לימנו; "היום שבו הוא מגיע" - סרטו המתוחכם ומלנכולי של הבימאי הונג סאנג סו; "הטנור" - סיפורו המדהים של זמר האופרה הדגול ביי ג'ה צ'ול ומאבקו במחלת הסרטן. ביי ג'ה צ'ול הגיע כאורח שבוע הקולנוע ואף העביר כיתות אמן באופרה הישראלית בת"א.
* הטנור
פתיחה קולנוע קוריאני
(דרום קוריאה/ יפן/ סרביה 2014)
לפרטים בפתיח לעיל.
(ההקרנה היתה בנוכחות הזמר ביי ג'ה צ'ול).
ושלושת הסרטים הנוספים:
* זרמים גועשים (האדמירל)
(דרום קוריאה 2014)
בימוי: קים האן-מין
משחק: צו'י מין סיק
דוד נגד גוליית בנוסח קוריאני. בשנת 1597 במהלך ניסיון פלישה יפני לקוריאה נלחם האדמירל הקוריאני יי סון סין בעזרת 13 ספינות בלבד, בצי של למעלה מ-300 ספינות יפניות. הקרב שהתחולל במיצר מיונגנינג הפך לסמל לנחישות ואומץ הלב של האומה הקוריאנית והנציח את מעמדו של האדמירל כאחד הגיבורים הגדולים בתולדות קוריאה. קים האן –מין ("מלחמת החיצים") מביים סרט פעולה מסחרר, שהפך לקופתי ביותר בתולדות הקולנוע הקוריאני. משחק מדהים של צוי מין-סיק ("שבעה צעדים","ראיתי את השטן") כאדמירל.
(128 דקות, קוריאנית, תרגום לעברית ואנגלית)
הקרנה חד פעמית
לפני הסרט הרצאת מבוא קצרה ד"ר גיא פודולר, מרצה ללימודי קוריאה בחוג ללימודי אסיה באוניברסיטת חיפה.
* ביום שהוא מגיע
(דרום קוריאה 2011)
בימוי: הונג סאנג- סו
משחק: יו ג'ון-סאנג, קים סאנג –ג'ונג, סונג סיאון-מי
עוד סרט יפיפה ונוגה של אחד מהבמאים הקוריאנים החשובים בדורנו (שסרטו האחרון זכה בפרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל לוקארנו השנה), המכונה לעיתים "אריק רוהמר הקוריאני". פרופסור לקולנוע שהוא גם בימאי סרטים, מגיע לביקור בסיאול הקפואה והמושלגת ופוגש חברים ומכרים וגם אהבה ישנה. כמו ברוב סרטיו, מנסה הבימאי לתהות לגבי גורל ובחירה חופשית וגיבוריו נעים בין ייאוש לתקווה. האם באמת מבלה גיבור הסרט חמישה ימים בסיאול או שרוב הסרט הוא פרי דמיונו הקודח? סאנג סו אינו מציע לצופיו פתרונות קלים.
(79 דקות, קוריאנית, תרגום לעברית)
באדיבות סרטי נחשון.
* שיר הלל לאבי
(דרום קוריאה 2014)
בימוי: יון ג'ה –קיון
משחק: הואנג ג'ונג-מינג, יונג'ין קים
דרמה היסטורית רחבת יריעה, שהפכה לסרט השני הנצפה ביותר בתולדות הקולנוע הקוריאני. בסוף 1950 במהלך פינוי אזרחים וחיילים מצפון קוריאה והעברתם לדרום, מופרד הילד דיאוק סו מאביו ומתחיל חיים חדשים בדרום קוריאה. ביד אמן וברגישות משרטט הבימאי המגוון יו ג'ה קיון ("אזור 7 ") את מסלול חייו של הגיבור, שבסיזיפיות נאבק לקיים את משפחתו ואף יוצא לנסות את מזלו בגרמניה ובווייטנאם. הסרט שהושווה ל"סיפור חיים" הסיני, מתאר את הנס הקוריאני של אומה שהפכה ממדינה הלומת קרב והרוסה, לאחת מהכוחות הכלכליים המובילים בעולם. הואנג ג'ונג-מינג ("אגרופי אגדה") ויונג'ין קים ("שירי", "אבודים") מתבגרים בחן למול עיני הצופה, שאינו יכול להישאר אדיש לפרץ הרגשות שמגיע אליו מן המסך.
(126 דקות, קוריאנית, תרגום לעברית ואנגלית)
הקרנה חד פעמית
לפני הסרט הרצאת מבוא קצרה מאת רון פוגל.