כ\'עם הספר\' אנו אוהבים לקרוא. אז מומלץ להציץ לשפע של "מדיה 10"

מרינה טלרמן | 28 לאוגוסט 2016

logo
מאת שוש להב.

 הוצאת הספרים "מדיה 10", שנוסדה על ידי דורון קריספין, חרטה על דגלה לתת במה לכותבים ולקדם מומחים, שרוצים לפרוס את משנתם בכתובים לציבור הרחב. אז איך נולד ספר?


 יהלומים הם חבריה הטובים ביותר של האישה.. הסמארטפון הוא חברו הקרוב ביותר של הגבר.. אבל ספרים, הו הספרים - הם באמת ידידינו הטובים ביותר!! אישית, אני זקוקה לקרבתם, כן, תמיד יותר מאחד לצידי.. ספרים מלווים אותי מאז אני זוכרת את עצמי וליחם לא נס למרות עולמנו המודרני, העשיר בגירויים (מחשב, טלויזיה, קולנוע..).


 על-כן, שמחתי להתארח בהוצאת ספרים המוציאה ספרים, אמיתיים - אותיות מודפסות על נייר וכרוכים לספר שניתן לחבק.. הוצאת הספרים "מדיה 10", ופגשתי שם גם את האנשים העושים במלאכה, אחד ואחת ראויים לחיבוק - גם אנשי המקצוע של ההוצאה לאור וגם סופרים שהוציאו ספרים ב"מדיה 10" ובפיהם שבחים והוקרת תודה להוצאה. טוב לשמוע מ'פי הגבורה'..


 מדיה 10 היא הוצאת ספרים לאנשי עסקים, לאנשים בעלי מומחיות בתחומם (אנשי מכירות, אנשי שיווק, מומחי תזונה, מומחים בשיטות מיוחדות כלשהן ועוד), אשר רואה את עצמה כמקום להגשמת חלומות ספרותיים של כותבים: כותבי פרוזה, כותבי סיפורת מקורית, כותבי ספרי ילדים ועוד. להוצאה גם מחלקת שיווק, שתפקידה להפיץ את הערך ואת הידע הטמונים בספרי הדרכה למיניהם, את ההנאה שבקריאת פרוזה, ואת ההעשרה הקולינרית מספרי מתכונים ייחודיים.


 ייחודה של "מדיה 10" הוא ביכולת להתאים לכל גוף, באשר הוא, את המארז המתאים, את הספרים הנכונים לפי תפיסת עולמו, משרתת את תפיסתנו לפיה ראוי להפיץ את הספרים בהתאמה למידות הלקוח, ובכך לקלוע לטעם הקוראים, לפי השקפתו.


 אל ההוצאה מגיעים מדי שנה מאות כתבי יד. הלקטורית של ההוצאה עוברת על החומר שהתקבל, ובשיתוף העורכת הראשית של ההוצאה, הן מקבלות החלטה האם כתב היד ראוי להוצאה לאור. "כשמוציאים ספר לאור, חשוב לקחת בחשבון את סיכויי ההצלחה שלו. להוצאה חשוב, מצד אחד, לתת במה לכותבים רבים, ומצד שני, הכוונה היא איננה לפרסם ספרים שעיקרם נושאים שנויים במחלוקת בצורה קיצונית, אלא ליצור חווית קריאה ולא לעורר אנטגוניזם", אומר דורון קריספין.


 כל כותב שספרו עובר את תהליך הלקטורה הראשוני, מוזמן לפגישה בה הוא פורס בפני ההוצאה את החזון של הספר, המטרה שבעטיה הכותב מעוניין להוציא אותו לאור, ומה עומד לעיני רוחו. לאחר מכן, ולפי נושא הספר, מתאימים לכותב את העורך/ת המתאימים והם עובדים ביחד, עד שמגיעים לתוצאה הרצויה. לאחר מכן, מתחיל תהליך השיווק וההפצה מול רשתות הספרים הגדולות וחנויות הספרים הפרטיות.


 בהוצאת "מדיה 10" מועסקים עורכים רבים, כל אחד בתחומו. עורכת ספרי ילדים, עורכת ספרי פרוזה, עורכת ספרי עיון ועוד. כל אלו מבטיחים לכותב שכתב היד שלו, עליו עמל כל כך הרבה, נמצא בידיים טובות.


 את "מדיה 10" הקים דורון קריספין, לפני כ-6 שנים, וזאת לאחר שהיה שותף בהוצאה לאור אחרת. "כשהבנתי שהייעוד שלי הוא להוציא ספרים ובדרך זו גם להגשים חלומות של אנשים, יצאתי לעצמאות", הוא אומר.


 כאמור, בהוצאה עוסקים בתחומים שונים: עיון ומחקר, סיפורת, קולינריה, ילדים, פנאי ומתנות ועוד ועוד.



כיון שלא התאפקתי, הצטיידתי בכמה ספרים מההוצאה:


 ד"ר יניב זייד מתמחה בתחום השיווק והוציא בהוצאה גם ספרים למבוגרים וגם לילדים. ב"שכנעת אותי שוב", הכתוב ברהיטות ובהומור, הוא מרחיב היריעה בנושא שכנוע ונותן טיפים ישימים. בספר הילדים המקסים: "אבא אומר 'בוקר טוב' נועם עונה 'לילה טוב'", מכוון יניב זייד להבנתם של ילדים ובהחלט יש להורים מה ללמוד..


 שני ספרי אלבום, שכייף שיהיו בבית וגם ראויים להינתן כמתנות מכובדות (הי, רעיון לחגים הקרבים ובאים), הינם: "מתוקים ובריאים" של גלית שלגי - עם שפע מתכונים והסיפורים הקטנים שלצידם, וכן ,"יפו" - של אלינוער רבין, לטייל, לקנות, להתפלל, לאכול, לחיות בעיר הנהדרת הזו.


 היכנסו לאתר של "מדיה 10", תתענגו על שפע ההיצע, ושוב תגלו שספרים הם חברינו הטובים והנאמנים.


 http://www.media-10.co.il/


  (צילום: באדיבות "מדיה 10")