בנק דיסקונט ובנק לאומי - אלופי האלופים

מרינה טלרמן | 18 לפברואר 2019

logo
מאת שוש להב.

בתחרות מצטייני המחשוב לשנת 2018 של אנשים ומחשבים, הוענקו פרסי מצטיינים לבנק דיסקונט, לבנק לאומי ולבנק ישראל.  


בנק דיסקונט ובנק לאומי הם אלופי האלופים בתחרות מצטייני המחשוב לשנת 2018 של אנשים ומחשבים. פרס מיוחד, על מגה-פרויקט, הוענק לאבנר זיו, מנמ''ר בנק ישראל, על הקמת המערך הלאומי לשיתוף נתוני אשראי בבנק.


הפרסים הוענקו בטקס מצטייני המחשוב. הטקס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך בסוף שבוע שעבר במתחם אירועים LAGO בראשון לציון, והנחה אותו פלי הנמר, יזם ומנהיג הקבוצה.


תחרות מצטייני המחשוב מתקיימת זו השנה ה-16 על ידי אנשים ומחשבים, החוגגת יותר מ-38 שנות פעילות בקהילת ה-IT - החל משנת 1981. במהלך כל שנות התחרות, הגישו ארגונים מובילים במשק יותר מ- 3,200 פרויקטים. גם השנה נשבר שיא של מספר הפרויקטים שהוגשו - 324 פרויקטים ב-9 קטגוריות. הפרויקטים שונים ומגוונים, ומגיעים ממספר רחב של ארגונים ממשלתיים, עיריות, כוחות הביטחון, מוסדות ממשלתיים, ארגונים מסחריים, בנקים, מוסדות רפואיים, חברות ביטוח, מוסדות להשכלה ועוד.



בנק דיסקונט בכותרות:


בנק דיסקונט זכה בשל מספר הפרויקטים הזוכים הגדול ביותר בתחרות. הפרויקטים שבנק דיסקונט זכה בהם הם: מערכת גנרית לניהול כלל התחרויות בבנק; GIS; פאנל ופרופיל דיגיטלי חכם; יישומי AI DATA; מסעות לקוח - פתיחת חשבון; מענה קולי ויזואלי; ניטור אנומליות למניעת הונאה בנתיבי יציאת הכסף; ו- Discount AIOPS.



ושאפו לבנק ישראל ולבנק לאומי:


בנק לאומי זכה בתואר אלוף האלופים, על ציון פרויקטים מצטבר הגבוה ביותר בין הפרויקטים הזוכים. הפרס המיוחד למגה פרויקט, נתוני אשראי של בנק ישראל, הוענק לחזי כאלו, מנכ''ל בנק ישראל, ולאבנר זיו, המנמ''ר. "מדובר במגה-פרויקט, במסגרתו הוקם המערך הלאומי לשיתוף נתוני אשראי בבנק ישראל", נכתב בנימוקים לזכיה, "בעלות של יותר מ-130 מיליון שקלים. המערכת לשיתוף נתוני אשראי הוקמה על ידי בנק ישראל, באמצעות מטריקס, אשר גם תתפעל ותתחזק אותו ב-15 השנים הבאות. לצד מטריקס, היו שותפים לפרויקט רפאל ו-HPE.


הפרויקט יצא לדרך בהמשך לכך שבאפריל 2016 עבר חוק נתוני אשראי. הפרויקט כלל הקמה של מערכת תשתיות מורכבת, לצד היבטים נוקשים של אבטחת מידע. במסגרת הפרויקט בוצעה טעינת נתונים היסטוריים של כלל הלקוחות, וכעת יש שני מיליארד רשומות במאגר. בפרויקט הוקמו שני דטה-סנטרים, עם ארכיטקטורה מהמורכבות בארץ. עבור הפרויקט הוקם גם מוקד שירות לקוחות בבאר שבע, מוקדי תפעול, מרכזי SOC ו-NOC, וכן מרכז תפעול אפליקטיבי. הפרויקט כלל אינטגרציה של אוסף מערכות, CRM, IVR, אתר שיווקי לאזרחים, אתר פעולות בשירות עצמי ושלוש לשכות אשראי, אשר מקבלות שירותי ענן פרטי מהמאגר. הפרויקט עמד בלוחות זמנים קצרים ביותר, תוך יישום עבודה באג'ייל ו-DevOps מקצה לקצה.


(צילום: ניב קנטור)