יום המוזיאונים הבין-לאומי יצוין בישראל ב- 19.5

12 למאי 2014

logo

מאת שוש להב.


לרגל יום המוזיאונים הבינלאומי 2014, הנחגג ברחבי העולם, יפתחו ביום שני ה-19 במאי כ-70 מוזיאונים ברחבי הארץ ללא תשלום ויתקיימו פעילויות ייחודיות תחת הנושא "מוזיאונים יוצרים חיבורים". והפעם, המלצה על מוזיאון הנגב לאמנות.    


ביום שני ה-19 במאי יפתחו ברחבי הארץ כ-70 מוזיאונים ללא תשלום, זאת לרגל יום המוזיאונים הבינלאומי 2014, הנחגג ברחבי העולם.


יום המוזיאונים הבין-לאומי מתקיים ביוזמת משרד התרבות והספורט, איגוד המוזיאונים ואיקו"ם ישראל, במטרה לחשוף את העושר התרבותי של המוזיאונים ולעודד את הציבור לבקר בהם.


במוזיאונים יתקיימו פעילויות ייחודיות תחת הנושא "מוזיאונים יוצרים חיבורים" (museum collections make connections), וכן יעלו תצוגות מתחלפות ותערוכות חדשות.


שעות הפתיחה משתנות בהתאם למוזיאון, כדאי להתעדכן בדפים הרשמיים. להלן רשימת המוזיאונים הפתוחים לקהל בלי תשלום, ביום המוזיאונים הבין-לאומי:


למידע נוסף נא להקיש כאן


מוזיאון הנגב לאמנות


לרגל יום המוזיאונים הבין-לאומי, גם מוזיאון הנגב לאמנות ייפתח למבקרים ביום שני 19/5, ללא תשלום.


זו הזדמנות כמעט אחרונה לצפות בתערוכות המוצגות במסגרת היוזמה האמנותית-אזורית,"במדבר דברים". במסגרת הפרויקט מוצגות במוזיאון שלוש התערוכות: "ארץ החול", "אור ורוד" ו"אזל",  בעלות זיקה ישירה לנגב ולמדבר.


"ארץ החול"


"ארץ החול" - תערוכה קבוצתית בינלאומית וישראלית של עבודות וידיאו ומיצבים,  אוצרת: רווית הררי.


בתערוכה יחווה המדבר כמרחב פתוח שבו מתקיים מצב קיומי של ציפייה אל הלא נודע. מסעות החיפוש, החקירה והנדודים המשתקפים בעבודות, מבטאים את תהליך היצירה, אורח החיים, שהמדבר משמש לו מקום ומרחב.


"אור ורוד"


"אור ורוד" - ציורי המדבר של הצייר לודוויג בלום, אוצרת: ד"ר דליה מנור.


ציורי המדבר של לודוויג בלום, מראשוני ציירי ארץ ישראל שהתעניינו בנופי המדבר. בשנות ה-30 פיתח בלום את אחד מהנושאים המצליחים שלו, נוף מדבר יהודה וים המלח, כפי שנשקף מהרכסים של ירושלים, במיוחד הר הצופים. בשנות החמישים, עם חיבור הנגב למדינת ישראל, נסע בלום לאזור אילת ותמנע ותיאר את הנופים היותר דרמטיים של המדבר הישראלי.


"אזל"


 "אזל" - תערוכה של האמנית הקרמיקאית שלומית באומן. אוצרת: ד"ר דליה מנור.


"אזל" הוא פרויקט שראשיתו בסדרת עבודות בנושא המקומיוּת, מתוך זיקה לתפישה אשר ייחסה משמעות לחומרי גלם מקומיים, והייתה רווחת בקרמיקה הישראלית. באומן החלה לעבוד בחמר מקומי שמקורו במרכז הנגב (מורכב מחרסית S5), אך כרייתו הסתיימה והוא אזל. יצירות נוספות מן הפרויקט מוצגות בימים אלה בביאנלה לקרמיקה בטייפה, בירת טייוואן.


** כל הפרטים באתר איקו"ם ישראל:


http://www.icom.org.il/node/1144